Selamat datang

GAPEMA

GAPEMA adalah singkatan daripada perkataan Gabungan Persatuan Penjaja dan Peniaga Melayu Malaysia.

Ditubuhkan pada 25 Oktober 2015 dan dianggotai oleh persatuan, penjaja dan juga peniaga Melayu dan Bumiputera dari seluruh negeri di Malaysia.

Setiap negeri GAPEMA diwakili oleh Ketua Perhubungan Negeri yang mengawal-selia unit atau badan di setiap negeri.

Tuesday 26 April 2016

GAPEMA bersama Menteri di Sarawak

Pada 24-25 April rombingan Pihak Menteri KPDNKK telah datang Ke Sarawak untuk lawatan kerja yang juga meliabatkan lawatan-lawatan ke kedai-kedai KR1M di Kuching, Batu 13 dan di Serian.

Pihak GAPEMA turut sama menyambut dan memberi penghormatan kepada KPDNKK, GAPEMA diwakili oleh Timbalan Presiden, Tn Hj Nawawi Bin Ibrahim

Kemesraan Timbalan Presiden GAPEMA bersama YB menteri DS Hamzah Zainuddin, menteri KPDNKK Malaysia.

 Lawatan Menteri ke sebuah Kpg terpencil berdekatan sempadan Indonesia / Sarawak.



YB menteri sempat menurunkan tandatangan semasa melawat booth pameran GAPEMA di Kuching Sarawak. Turut kelihatan ialah Dato Zahrah, CEO SSM Malaysia.

Beramah mesra bersama penduduk kampung yang terlibat dengan pembangunan koperasi Kampung tersebut

Turut hadir bersama semasa memberi sokongan kepada calon semasa hari penamaan calon BN di Stakan, DS Hj Ali Bin Mahmud, Sarawak

Timbalan Presiden GAPEMA bersama dengan pegawai-pegawai KPDNKK.
Dari Kiri Datuk Stanley Tan, pengarah KPDNKK Sarawak, Dato' Seri Jamil Salleh, Ketua Setiausaha KPDNKK Malaysia,  Mat Fauzi ketua Bahagian Hal ehwal penjaja KPDNKK dan Dato Basaruddin Sadali, Timbalan Ketua Setiausaha KPDNKK.

Rombongan Dato Seri Hamzah Zainuddin telah berangkat pulang ke Semenanjung pada 26hb April 2016 setelah membuat beberapa lawatan kerja ke Sarawak.

No comments:

Post a Comment